מה עושים כאשר נתקעים עם הרכב

מה עושים כאשר נתקעים עם הרכב

מצבר לרכב הוא לב ליבן של הרכב למעשה הוא הגורם הראשון להתחלת הנסיעה הדבר שמניע את הרכב כדי להתחיל בנסיעה מלבד היותו המפתח להנעת הרכב משמש המצבר להנפקת זרם חשמלי לכל החלקים הצורכים חשמל ברכב. כיום הרכבים המודרנים מאובזרים בשלל מערכות העובדות על חשמל חלונות חשמל, מערכת הניווט ברכב, מגבים, מערכת אזעקה, מחשב הרכב ועוד.

המצבר של הרכב הוא תא חשמלי אלקטרוליטי המספק חשמל ונטען על ידי מנוע מיוחד במותקן בתוך מנוע הרכב הידוע בשם דיסטרבוטור או דינמו ישנם סוגים שונים של מצברים לרכב וסוגים שונים של מנועים המטעינים את הרכב הכל תלוי בסוג הרכב וביצרן המייצר את הרכב לפי הטכנולוגיות השונות ( למשל מצבר עבור קלנועית יהיה קצת שונה ממצבר לרכב).

סוג המצבר המתאים לרכב נקבע על פי הסטנדרטים של יצרני הרכב השונים וכאשר מדברים על ההבדלים למעשה ההבדלים הם בכמות החשמל המיוצרת מהמצבר ונקראת אמפר ישנם רכבים המונעים על ידי מצבר 60 אמפר וישנם על ידי 50 אמפר והקשת היא מאוד רחבה הכל תלוי בגודל הרכב ובתצרוכת החשמל שהוא דורש.

ישנם 3 ספקים של מצברים לרכבים המוכרים ביותר בשוק הישראלי

שנפ
וורטה

על מנת לדעת איזה סוג מצבר צריכים בשביל הרכב עלינו לעיין בספר הרכב אשר מונפק יחד עם הרכב בצאתו מן המפעל במידה ואין לכם את ספר הרכב תוכלו להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום חשמלאות הרכב או עם המוסכניק שלכם.

למעשה רוב הנהגים אינם דואגים לבדוק את תקינות המצבר במהלך כל השנה עד שיום אחד המצבר שובק חיים ואז לא ניתן להניע את הרכב. מקרים אלו נפוצים מאוד ומתסכלים מאוד בייחוד כאשר ממהרים לאיזשהו מקום או לעבודה ולמעשה על פי חוק מרפי הידוע ומוכר לכולם תמיד דבר שכזה יקרה כאשר אנו ממהרים.

מה עושים כאשר הרכב אינו מניע בהיות המצבר חלש?

החלפת מצבר לא תקין

כאשר אנו נתקעים עם הרכב ישנם כמה אופציות כיצד להניע בחזרה את הרכב ולהמשיך בנסיעה אופציה ראשונה היא תמיד טוב שיהיה לכל נהג מטען למצבר המטען למצבר הוא למעשה סוג של בטרייה נטענת שממנה אפשר וניתן להניע את הרכב אך חשוב לזכור כי גם את המטען של הרכב צריך להטעין ואם הוא ינו מוטען כהוגן הוא לא יועיל בהנעת הרכב.

אופציה שניה היא להניע על ידי כבלים לבקש עזרה משכן טוב או מחבר כדי להניע את הרכב על ידי שימוש בכבלים (אם הנכם בעלי רכב עם גיר רגיל תוכלו להניע על ידי דחיפה) אך גם אופציה זו מסורבלת שכן לא לכולם יש כבלים ברכב ולא תמיד מוצאים מתנדב לעזור לנו עם הנעת הרכב חשוב לזכור כי יש להניע את הרכב על ידי רכב דומה לא לקחת משאית כדי להניע רכב פרטי דבר זה יכול לגרום נזקים חמורים למערכת החשמל הכללית של הרכב. צריך לקחת בחשבון שגם במידה והצלחתם להניע את הרכב זהו לא סוף הסיפור רוב הסיכויים שהרכב לא יניע בשנית כאשר תכבו אותו כיון שהמצבר תקול ויש צורך להחליפו.

אופציה שלישית והמומלצת מכל היא הזמנת מתקין מצברים עד הבית מתקין מצברים מוסמך שמגיע עד הבית יוכל בנקל להחליף את המצבר וכך למנוע מאיתנו מסע ארוך ומייגע ללכת לחפש אחר מצבר חדש לרכב הזמנה של בעל מקצוע שכזה היא למעשה לתפוס שני ציפורים בבת אחת גם נצליח להניע את הרכב במהירות ולהמשיך בנסיעה וגם חסכנו זמן וכסף בחיפוש אחר מצבר חדש לרכב.

מאמר מומלץ: http://www.israelhayom.co.il/article/495685

One thought on “מה עושים כאשר נתקעים עם הרכב

Comments are closed.