כמה כסף תוכלו לקבל ממכירת רכב לפירוק?

כמה כסף תוכלו לקבל ממכירת רכב לפירוק?

ישנן לא מעט סיבות שיכולות לגרום למכירת הרכב שלכם לפירוק. אם הרכב עבר תאונה רצינית או שאתם פשוט כבר לא רוצים להשקיע בו יותר מאחר והוא נדרש לתיקונים תכופים, ייתכן מאוד ותרצו למכור אותו לפירוק.

כאשר מעוניינים למכור רכב לפירוק, יש לא מעט חברות בתחום שתשמחנה לקנות אותו מכם. החברה שתקנה את הרכב תוכל להרוויח ממכירת חלקי החילוף שלו ומדובר בעסקה משתלמת עבור כל הצדדים.
לפניכם טיפים מאתר www.dismantlingvehicles.net אשר מומחים בנושא קניית רכבים לפירוק וקונים מזה שנים רבות רכבים רבים בענף הרכב בישראל.

בשביל למצוא חברת פירוק רכבים שתקנה מכם את הרכב אתם פשוט צריכים לעשות חיפוש קצר ופשוט בגוגל, ותקבלו שפע של תוצאות. כדאי לבחור בחברה שנראית לכם אמינה ורצינית, כדי שהתהליך יתבצע בקלות ותוכלו לקבל תמורה הולמת עבור הרכב שלכם.

כאשר מדברים על תמורה הולמת, יש להבין שמחיר המחירון הרשמי (כמו במחירון של לוי יצחק, למשל) תמיד יהיה גבוה בהרבה מהסכום שיוצע לכם עבור מכירה לפירוק. גם אם על פי המחירון המקובל אתם אמורים לקבל סכום מסוים בהתאם לשנת הייצור והדגם, הרי שהמחירון מתייחס למכירה לצורך שימוש ולא למכירה לצורך פירוק.

רכבים שמגיעים לשלב של מכירה לפירוק הם רכבים שיש בהם פגם רציני כלשהו או שעברו תאונה קשה. לכן חשוב להתאים את הציפיות שלכם בנוגע למחיר הרכב לתנאים במציאות. אם המטרה שלכם במכירה היא לקבל את מחיר המחירון, כדאי לחשוב על כך שוב. יש לזכור כי מחיר המחירון תמיד מתייחס לרכב שנמצא במצב מכאני תקין לחלוטין, גם אם הוא ישן יחסית או שעבר כבר מספר ידיים.

איך מעריכים את שווי הרכב

הערכת שוווי רכב לפירוק
הערכת שוווי רכב לפירוק – הכל תלוי במצב שלו, סוג רכב ושנתון

מאחר והמחירונים המקובלים בשוק פירוק רכבים אינם תקפים למקרה של מכירת רכב לפירוק, יש משמעות רבה למו"מ שמנהלים מול החברה שקונה את הרכב. בדרך כלל הסכום שיציעו לכם יהיה כמה אלפי שקלים בודדים. כשפונים לסוחר קונה רכבים לפירוק ניתן לצפות בדרך כלל לסכומים של בין 2,000 ל-5,000 ₪ במקרה של מכוניות פרטיות. הסכום המדויק יהיה תלוי במשתנים רבים, כולל המצב המכני של הרכב וכן הגודל שלו ושנת הייצור.
במקרים ממש קשים גם אם תקבלו 500 שקלים תגידו תודה 🙂

כאשר מנהלים מו"מ על המחיר, חשוב לזכור כי החברה שאיתה באים במגעים היא חברה מנוסה (בדרך כלל) שיודעת כמה רכבים לפירוק שווים ותציע לכם מחיר ריאלי. למרות זאת, תמיד יש מקום למו"מ ועליכם לנסות ולהיות אסרטיביים על מנת לקבל את המחיר הגבוה ביותר שתוכלו להשיג.

חשוב לדווח על הורדת הרכב מהכביש

לפני שמעבירים את הרכב לחברה אשר קונה רכבים לפירוק חשוב מאוד לפעול באופן הבא. על מנת להימנע מבעיות בהמשך, חשוב שתבצעו את תהליך המכירה לפירוק באופן מסודר. זה אומר שאתם צריכים למלא את כל הטפסים הדרושים ולהגיש אותם למשרד התחבורה. מדובר בתהליך שבו משרד התחבורה מאשר ירידה מהכביש של אותו רכב ולא ימשיך לגבות עליו אגרה ומחירי חידוש רישיון בהמשך.

רק לאחר שכל ההליכים מול משרד התחבורה מסתיימים בהצלחה, ניתן לחפש קונה רכבים לפירוק טלפון של בעל מקצוע מומלץ ולמכור את הרכב לפירוק ולהיות בטוחים שלא תהיינה בעיות הקשורות לכך בעתיד.

מאמר ששוה לבדוק באתר מקור ראשון בנושא תהליך מכירת רכבים לפירוק – https://www.makorrishon.co.il/good-to-know/80523/